Kisah Lelaki Dan Bakal Mertua

Alkisah pada suatu hari sang teruna diajak si dara untuk bersua ayahanda dan bondanya..Kiranya saje je laa mak ayah gadis tu nak kenal hati budi bakal menantu diorang ni. Si jejaka ni dihidang secawan minuman panas dan beberapa keping biskut kering oleh ibunda gadis. Maka banyak jugalah kisah yang dibuka oleh kedua belah pihak.. mula2 tanya kerja kat mana, macam mana boleh berkenan anak pakcik, isu politik semasa, perancangan masa depan.. macam2 lagi lah yang diceritakan.

Sampai satu tahap, ayahanda gadis tu pun bertanya tentang solat dan rukun iman yang lain.

“Ni pakcik nak tanya ni lah, sebagai bakal pemimpin anak pakcik ni, pakcik nak tahu lah kamu ni jenis yg tinggalkan solat ke, tinggalkan puasa ke..ataupun kamu tak tinggal semua tu?” ujar si ayahanda gadis.

Dengan yakin si jejaka tu menjawab

“Oh.. pakcik jangan risau, saya ni, solat, puasa, cukup 5 kali sehari semalam”

“…mcm mana kamu puasa 5 kali sehari?”

Dengan tak pasal2 ada manusia kt belakang langsir tergelak besar.. Cisssssss

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s